După cum spuneam,
mi-am făcut analizele medicale, cică-s sănătos tun, la cap n-am nimic (ha,ha, ha)
şi m-am înscris şi la şcoala de şoferi. Plătit, depus acte, etc. În consecinţă,
mi-am spus că o nouă tură cu mini-motocicleta nu ar strica. Sun proprietarul,
capăt acceptul , mă urc pe sculă şi mă gândesc să trec la next-level, adică să
mă duc să mă dezlănţui pe variantă. Zis şi făcut. Trec printre blocuri, evit
maternitatea din spatele blocului recent izolat din centru, salut cu coada
ochiului beţivii de la crâşmă de la Ana şi mă îndrept către variantă. Primele
probleme la trecerea de cale ferată, dar reduc viteza mai ceva ca Rossi şi trec
asigurându-mă de parcă m-aş fi aşteptat să apară un TGV. Ajung la destinaţie şi
o calc până la viteza de 43 km/h, pentru necunoscători- zburam mâncând
pământul. Încerc să trec într-o viteză superioară dar, din păcate, se cam
gătaseră vitezele, aşa că reduc, mă opresc, exersez plecarea de pe loc, apoi
întoarcerea. Şi din nou viteză, zburam mâncând pământul din nou. De data asta
nu doar pământul, ci şi o grămadă de gâze ieşite la „şpaţir”, care pe lângă
gură au binevoit să îmi intre în nas, ochi, urechi, Doamne fereşte cine ştie ce
s-ar mai fi putut întâmpla. Eram în a 4-a , reduc şi tot reduc, mă pregătesc
pentru întoarcere şi îmi moare motorul. Se vede că în loc de a 2-a, eram în a
3-a. Nici o problemă, soldatul român se descurcă. Problema e că, deşi am
învăţat să schimb vitezele, să pun frână, să mă înclin în curbe, am lipsit la
lecţia de pornit utilajul. Dau eu la butoane, la manivela de pornit, nimic. Mă
şi vedeam împingând motorul până în faţa blocului şi râsetele copiilor care mă
aşteptau să facă şi ei o tură. Îmi aduc aminte câte ceva, prima dată realizez
că există o anumită poziţie de pornit pentru cheie. Logic, nu? Apoi dau din nou la manivelă, fără succes. Bun, îmi zic, primul pas
făcut. Apoi, îmi amintesc că proprietarul îmi zicea ceva cum că, la pornire,
motorul trebuie să fie la punctul mort, adică scos din viteză, adică la N
(neutru, pentru pasionaţi). Scot din viteză, jbang, o nouă sclipire, îmi
amintesc să ţin frâna de mână strânsă. Apoi mă apuc să apăs pe butoane şi
surpriză, porneşte. Învingător, mă îndrept către scara de bloc de unde
plecasem, demn şi tare mândru de realizările mele. Opresc motorul, mulţumesc
frumos, mai cer câteva indicaţii apoi predau bârâitoarea unui tânăr, unui
„foarte tânăr”, care porneşte rapid motorul şi se îndepărtează în trombă
(expresie foarte cunoscută din cauza celebrilor comentatori români de diverse
sporturi cu motor), lăsându-mă într-un nor de praf. Da credeţi că renunţ aşa uşor? Le arăt eu lor, copiii din ziua de azi nici să pice cum
trebuie nu ştiu. Apropo, dacă are cineva de donat un motor în stare de
funcţionare, nu ezitaţi, contactaţi-mă. După ce învăţ să-l pornesc, voi zbura
din nou. Fac rost şi de cască, m-am săturat de omleta de gângănii cu aripi. Rămân
printre dinţi, nu de alta. Bye.Şi nu uitaţi....
Sursa foto aici.
Se numeste midlife crisis. Si Barbu si-a luat motor desi nu are carnet inca. Peste 5 ani imi iau si eu :))
RăspundețiȘtergereDaca se satura de el si vrea sa-l doneze..Si-s tanar, domana, tanar...
RăspundețiȘtergere