De fapt, administraţia locală din Zlatna e "de vină", dar avem nevoie şi de ajutorul bunului Dumnezeu să fim prinşi în finanţare, după ce proiectul "Dezvoltarea infrastructurii turistice în oraşul Zlatna" a trecut şi de comisia ministerială.
Mai demult, am văzut planuri referitoare la crearea unei pârtii de schi pe Muntele Breaza. Îmi venea să râd, pentru că ştiam zona şi acolo nu stă zăpada prea mult timp. Plus altitudinea etc. De aceea cred că alegerea privind locaţia pârtiei în zona Părăginoasa- Feneşel, este una excelentă.
Proiectul în sine este mult mai complex, el urmăreşte: 1) valorificarea prin turism a patrimoniului natural şi cultural a zonei Zlatna (creşterea şansei sociale şi profesionale prin realizarea de noi locuri de muncă, în special în servicii turistice, crearea de noi locuri de muncă, sezoniere, în special pentru tineri etc.) 2)stabilirea cadrului necesar dezvoltării coerente şi planificate a unei staţiuni turistice pe Valea Pârâului Feneşel 3) realizarea unui domeniu schiabil modern etc.
Cu privire la domeniul schiabil, el va cuprinde două pârtii, o instalaţie de transport de tip telescaun şi una de tip bandă rulantă, 10 instalaţii de înzăpezit artificial şi 1 maşină de bătut zăpada.
Pârtia A1-Părăginoasa, cu altitudinea maximă de 1270 metri, va avea o lungime de 1.752 metri şi o diferenţă de nivel de 375 m. Lăţimea prevăzută a pârtiei este de 40 metri.
Pârtia B1-Şcoală, se adresează copiilor şi şcolilor de schi, având o lungime de 205 m, cu o diferenţă de nivel de 23 m, cu o lăţime de 30 m.
Telescaunul, va deservi pârtia A1, cu scaune deschise de câte 4 locuri, cu o capacitate de transport de 900 persoane/oră. Viteza maximă este de 2,60 m/secundă.
Banda rulantă, va deservi pârtia B1, care se compune din bandă continuă de cauciuc cu o lăţime de 60 cm.
Se estimează că pârtia va fi funcţională în perioada 15 Decembrie- 31 Martie. Este prevăzută şi o parcare, cu 408 locuri, asfaltată.
De asemenea, în proiect, mai este inclusă amenajarea unei alei de cicloturism şi promenadă, pe un drum de pâmânt ce se desprinde din varianta oraşului, pe terasamentul vechii linii de cale ferată îngustă, cu o lungime totală de 2447 metri.
Eu ca şi schior şi om care speră într-o dezvoltare turistică a oraşului Zlatna, care să creeze locuri de muncă cu impact redus asupra mediului şi care să aducă venituri la bugetul local, nu pot să sper decât că acest proiect se va realiza.
Voi ce părere aveţi?
Nu mi se pare un proiect fezabil si nici intr-un caz cu impact minim asupra mediului. Motive:
RăspundețiȘtergere- luna martie nu se poate lua in calcul. Celelalte 2 luni, poate, poate.
- parcare asfaltata de peste un hectar intr-o zona naturala? Absurd.
- piste pietonale si ciclo asfaltate pe Fenesel (nu cele descrise de tine), la fel.
- drumuri de acces asfaltate si cu santuri betonate... nu este tocmai un model de bune practici.
- tinerea sub control a cotetelor si cocioabelor intr-o zona superba... greu de crezut. Nu se poate nici la case mai mari, vezi Luncile Prigoanei.
- 900 persoane/ora? Supradimensionat!
As fi vrut sa se acorde o atentie mai mare unor detalii, mai ales intr-o arie naturala protejata. Parere personala, deocamdata. Lucian M.
1. Luna Martie e luata in calcul pentru alte partii, situate la aceasi altitudine 2. pistele pietonale sunt in Zlatna, nu in Fenesel 3. Parcarea e necesara, ca va fi asfaltata, pietruita, aranjata e un detaliu 4. PUG-ul si PUZ-ul stabilesc exact ce constructii se vor face in zona 5. Capacitatea telescaunului nu are legatura cu efectul asupra ariei naturale protejate.S-a intocmit studiu de impact asupra mediului. As vrea sa primesc lectii de la cei care chiar au facut ceva pentru ariile naturale protejate, care nu iau taxa de cazare in punctele de informare (turistice). Ceva real.
RăspundețiȘtergereCe legatura are impactul asupra mediului, cu luna Martie? Drumul trebuie facut, ce daca are santuri, asa sunt drumurile? Luncile Prigoanei, respectiv cabanele din zona, exista cu mult inainte de a se declara vreo arie naturala protejata. Nu trebuie sa fim absurzi de dragul de a avea activitate.
RăspundețiȘtergereCum necum e un inceput la care trebuie sa va inhaitati cu totii fara a mai da cu presupusul, dar tinand cont de necesitatile efective a proiectului, cu santuri si cu locuri de parcare, drumuri pana-n buza telescaunului, cum sunt si-n alte parti. nu va mai bagati sula-n coaste unul la altul ca numai de pierdut aveti. Apucativa de treaba. Sper sa aud ca la anul s-a deschis nu o partie, ci o statiune de ski in Zlatna. nu mai conservati atat natura ca va conserva ea pe voi in oale si ulcele. Civilizati-va.
RăspundețiȘtergereVa doresc numai bine,
Cum era de asteptat, isi da omu cu parerea si primieste in schimb niste atacuri aiurea. Succes, eu nu ma mai pronunt in nume personal! PS Referitor la taxe in punctele de informare, daca stii ceva ce eu nu stiu, te rog sa-mi spui. Altfel, te cataloghez pe veci: POLITRUC. Luci
RăspundețiȘtergere