vineri, 27 august 2010

Propriul meu boicot

"Jurnalul Naţional şi “Mişcarea de rezistenţă” aduc în Apuseni câteva dintre vedetele festivalului “Folk You”, consacrat pe nisipurile de la Vama Veche.  Zoia Alecu, Dinu Olaraşu, Ducu Bertzi şi Nicu Alifantis". 
Ăsta e textul de la care plec. Pare bine la prima vedere. Folk, mişcare de rezistenţă. Dar nu e aşa. Sponsorul principal e Roşia Montană Gold Corporation, supranumit " dricul Apusenilor". Pentru că dragi mei, nu e vorba de folk, ci doar de un eveniment care să rupă din rândurile adevăraţilor folkişti, a "verzilor" câteva personaje care pentru bani ar pune şi ei umărul la mişcarea dricului, şi a căror imagine să o asocieze cu sus-numita companie.O să-şi motiveze în fel şi chip gestul, o să spună că ei cântă pentru publicul larg, nu pentru o companie oarecare, dar noi toţi o să ştim adevărul. E trist când adevărate modele se vând pentru bani. E trist când le-ai apreciat arta şi deodată dai faţă în faţă cu omul, care a spurcat arta. Mulţi ar spune că nu există nici o legătură între artist şi om.Ei bine, pentru mine nu contează. Eu m-am decis să-i boicotez. Am să aştept până luni, după "event", adică după ce şi-au primit banii. Apoi am să încep. Nu am să-i boicotez la radio, nici la televizor. Doar nu am să le mai ascult muzica. Eu nu pot face diferenţa între om şi artist. De luni, marii artişti folk care au să cânte pentru RMGC nu mai există pentru mine. Aşa pur si simplu.

Şi ca bonus poftiţi două declaraţii, referitoare la Ziua Minerului:
Mineritul a fost vreme de mii de ani principala ocupatie a localnicilor din Rosia Montana, inca de pe vremea romanilor, si ramane singura sansa de dezvoltare durabila a acestei comunitati. E esential pentru noi ca aceasta traditie, care tine de identitatea oamenilor din zona, sa nu se piarda!”, declara Eugen Furdui, primarul comunei Rosia Montana.  
Traditiile miniere definesc aceasta comunitate si ele trebuie redescoperite, pastrate si transmise generatiilor urmatoare. Romania are sansa sa devina cel mai mare producator de aur din Europa, continuand traditia miniera intr-o maniera moderna, la standarde actuale” , a declarat Dragos Tanase, director general Rosia Montana Gold Corporation.
 
Aceste declaraţii sunt făcute în contextul  în care, conform declaraţiilor companiei, dacă începe exploatarea (Doamne fereşte!) în 14 ani se va termina definitiv cu mineritul, din cauza epuizării oricăror resurse.Rămâne să judecaţi voi!!!
Ne auzim luni.



1 comentarii:

Scrie aici. De bine, de rău, numa' scrie...