marți, 10 aprilie 2012

Legea Apei- să bem, dar să ştim ce bem

      De ce susţin Legea Apei? Dintr-un singur şi mare motiv: Producătorii români pun tot felul de porcării pe etichete, realizează reclame sforăitoare, ca să ne convingă să cumpărăm produsul lor. La moda acum e super-produsul margarină, iar mai toate mărcile au Omega 3, 6 (sunt curios până la ce număr o să ajungă), de colesterolul poate să-şi ia la revedere odată cu prima felie de pâine băgată în gură, unsă cu acest miracol. La asta se pricep, să ne convingă să cumpărăm. Dar eu vreau să ştiu ce conţin cu adevărat, adică toate componentele: de la sare şi unsoare la plastice, B-uri şi E-uri. Scris negru pe alb sau în toată deplinătatea curcubeului aromelor Skittles. 
    Ştiaţi că bebelușii trebuie să consume apă care are până în 10 mg/L nitrați în compoziție? Eu nu. Eu credeam că orice apă plată e bună. În România limita maximă admisă pentru nitraţi este de 50 mg/l. Trebuie să ştii ce consumi şi mai ales cu ce trebuie să îţi hrăneşti copiii. Mă auzi tati Paul ? Tati Victor? Tati Puiu? Tati Nelu? Mămicile din lumea întreagă? 
       Dacă tot vine vorba de apă, mi-aş dori ca "Legea Apei să oblige producătorii să scrie pe etichetă textul cu nitrații precum şi continuarea: Copiilor până în 12 luni (sugarilor) le este recomandat să nu bea apă care conține mai mult de 10 mg/L nitrați."  Asta ar trebui să citească părinţii.
Cei care cred că asta înseamnă ceva şi au 15 secunde libere pot vota aici.

Sunt alţii mai documentaţi decât mine aşa că dacă doriţi informaţii suplimentare, Marius Matache, folk-ist şi doctor în chimie, detaliază subiectul. Îl găsiţi aici.

Aştept şi campania cu margarina, dacă tot m-am încălzit cu Legea Apei!

2 comentarii:

  1. Iti faci iluzii degeaba. In tara asta, poti gasi orice, pe orice eticheta, mai putin adevarul.

    RăspundețiȘtergere
  2. @anonim- si eu am avut sperante mari; apoi am fost dezamagit de tot ce se intampla in tara asta; am cam vrut sa schimb lumea; dar apoi m-am gandit ca imi face bine sa fiu mai optimist, sa sprijin pe ici pe colo, fara sa am sperante mari, dar sa fac si eu ceva; sa nu stau cu mainile in san

    RăspundețiȘtergere

Scrie aici. De bine, de rău, numa' scrie...