vineri, 19 octombrie 2012

Casa din vis...sau de vis

Ca blocurist fiind, până am mai crescut, nu mi-am putut imagina să stau altundeva decât la bloc. În copilărie, eram atât de mulţi copii în jurul blocului, încât pentru mine semăna foarte mult cu raiul sau ceva asemănător. Însă după ce am mai crescut, s-au schimbat priorităţile şi mi-aş dori foarte mult să stau la casă. Dhe, bătrâneţile.... De preferinţă, una pe care să o construiesc eu sau după indicaţiile mele. Ar trebui să arate cam aşa.
Casa nu ar trebui să fie prea înaltă, aşa că m-am gândit la un mini-subsol, parter şi mansardă. La subsol, un fel de bucătărie de vară plus beciul aferent unde să depozitez vinul şi de ce nu varza murată. Vinul merge înainte , iar varza murată după. Un rastel de vinuri, îngropate în nisip. Hmmmm... Toată această parte va fi construită din piatră naturală, folosind, de ce nu, piatra de aici.Doar curăţată şi rostuită, fără a fi lăcuită (mi se pare o prostie), poate ajutată cu un fel de strat de protecţie, dar care să nu îi schimbe în nici un caz culoarea. Bun. Restul casei va fi construit, evident, din lemn. La parter, o bucătărie micuţă şi o cameră mare, pe post de living ( camera să comunice cu bucătăria), cu fotolii şi canapele şi multe, multe perne, aşezate pe oriunde. Am uitat să menţionez că va avea şi un pridvor sau cerdac sau cum îi mai spune. Ar merge un şemineu, aş putea alege de aici, dar fără a folosi marmură, dă o senzaţie de răceală. Şemineul rimează cu vinul, iar după vin numa' să nu fi singur. Tot la parter, mi-aş dori o baie, nici mică (sunt sătul de cea de la bloc), nici foarte mare, oricum visez la o cadă mare, evident de 2 persoane, aşezată în mijloc. Şi o oglindă mare, mare , ştiu eu de ce..... O chiuvetă masivă, de nemişcat, din piatră, eventual travertin.
Sus, la mansardă, două dormitoare şi o baie mică, neapărat vreau ferestre în tavan, adică integrate în acoperiş, să aud ploaia cum bate în ele. Nu m-am hotărât cu ce va fi acoperită, aş înclina spre ţiglă, dar după cum spuneam, nu sunt încă hotărât. Mi-ar place ca o parte din exterior să fie acoperită de iederă. care să urce pe un fel de schelă de lemn.
În curte nu vreau mare lucru, multă iarbă, o cale de acces cu piatră cubică, o masă mare şi lungă, din lemn masiv, înconjurată de bănci, la fel de masive, aşezată sub nişte tei şi nuci, merge undeva într-un colţ şi o salcie plângătoare. Multă, multă verdeaţă, linişte, ceea ce înseamnă că respectiva casă trebuie să fie cât de cât retrasă, în afara spaţiului de excitare al maneliştilor.
Apoi, dacă vinul e bun şi doamna corespunzătoare, oi extinde-o, ce să fac!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Scrie aici. De bine, de rău, numa' scrie...