vineri, 23 noiembrie 2012

Reflecţii-lansare de carte şi cântece de munte

Am încercat să găsesc un feed-back referitor la lansarea de carte, precum şi unul referitor la "Seara cântecelor de munte " desfăşurată în Spaţiile Ryma. Am fost destul de surprins să remarc, mai ales în cazul cântecelor de munte, un cvasi-anonimat, mai ales on-line, , deşi Festivalul de Folk "Ziua de Mâine" a avut bloggeri acreditaţi, unii dintre ei iubitori de  munte. Dacă de la folk-iştii consacraţi nu mă aşteptam la mare lucru, având în vedere marginalizarea acestui gen, de la alţii mă aşteptam la mult mai mult, având în vedere entuziasmul cu care a fost primită această seară şi succesul de care s-a bucurat. Nu am găsit pe net nici măcar un articol, probabil toţi cei care ar fi putut scrie au fost epuizaţi de efortul depus de-a lungul zilei.
Am să exemplific cu imagini, pentru cei care nu au fost acolo, că să îşi facă o idee.

Am fost primiţi de organizatori cu mâncare la ceaun:
într-un spaţiu de vis
care te trimitea cu gândul la serile petrecute în vârf de munte, lângă un foc autentic.
Aşa arăta "mulţimea" văzută de pe scenă, sau mai de aproape.

Unii s-au împotrivit frigului până târziu în noapte
alţii au cântat cu artiştii

iar toţi au fost fericiţi, mai presus de cuvinte.




Cam asta a fost o seară de care nimeni nu a pomenit.

Cât despre lansarea de carte, un eveniment care a completat în mod fericit festivalul, nu vreau să spun decât atât: a fost un vis care s-a împlinit, un vis care s-ar fi pierdut fără prietenii de la Consiliul Judeţean Alba, "vrăbiuţe" sau orice altceva ar fi fost. Pentru mine, oamenii de acolo mi-au arătat că un poet are rost şi în vreme de secetă. Sunt puţini cei care scriu despre "poezii fără rost", aşa cum puţini au fost cei care au scris despre "cuceritorii inutilului".




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Scrie aici. De bine, de rău, numa' scrie...