marți, 1 martie 2011

Cârtiţa

Aseară am avut cea de-a doua tentativă de a vedea "The Departed", tradusă în dulcele grai românesc "Cârtiţa", tentativă reuşită de data asta. Ştiam că a luat ceva Oscaruri, astăzi am aflat şi câte, 4 mai precis. Ştiam că Martin Scorsese ăsta, alde regizorul, e un tip dat dracului, dar cu filmul ăsta s-a întrecut pe sine. Nu înţeleg nici acum de ce scenariu a fost atât de lăudat, când e evidentă desfăşurarea evenimentelor, mai puţin a sfârşitului, care are rolul să ne lase mască, mai puţin pe mine, care am fost făcut praf. Adică m-a cam amărât. Poate am înţeles eu greşit şi au luat Oscarul pentru adaptarea scenariului, în loc de cel mai bun scenariu, habar nu am şi nici nu mă interesează. Ce am remarcat eu e modul cum s-a filmat, muzica,  interpretarea extraordinară a lui Jack Nicholson (ceea ce nu pot spune despre Leonard a  Caprei). Dar să revenim la sfârşit. 
Până aici să citească cei care nu au văzut filmul. 
Sfărşitul seamănă mult cu ultima mână la Şeptica Americană (sau Românească , le tot încurc) şi fiecare dintre cârtiţe ( cel puţin 4, dacă mai era una umpleau o Dacie Logan), are în mână câte un doier. Şi atunci când dai jos cartea, ăla în loc să "umfle două", te împuşcă!  Şi s-au împuşcat vere, mortal chiar, până când au cam rămas fără personaje. Bănuiesc că mai era o continuare, dar nu au mai avut cu cine. Până la urmă, nu ştiu cine a umflat potul final, miliţia americană, mafioţii sau sărmana femeie din rolul feminin, care nici acum după 5 ani de la decernarea Oscarului pentru cel mai bun film, nu ştie cu cine a rămas însărcinată. Ce e clar că trebuie să fi fost una dintre cârtiţe. Propun un joc online, în care fiecare jucător să propună un altfel de sfârşit, mai sângeros sau mai amuzant, fiecare după cât îl duce capul. În concluzie, încă nu m-am hotărât care e filmul meu preferat dintre The Departed (Cârtiţa) şi Groundhog Day (Ziua Cârtiţei).

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Scrie aici. De bine, de rău, numa' scrie...