luni, 10 martie 2014

Dor de munţi

Atât am tot vorbit de munţi şi parcă nu am vorbit destul. E o constantă în viaţa mea şi mă bucur mult că e aşa. Am făcut şi rima. Visez de multe ori noaptea trasee, poteci, oameni pe care te poţi baza, expediţii mai mult sau mai puţin incitante, seri lângă foc unde ne putem reaminti mereu de ce suntem prieteni. Având în vedere că de o vreme lucrez pentru omologarea traseelor turistice din judeţ, am în cap numai vopsele, indicatoare, hărţi, trasee vechi (şi amintirile ce le aduc cu ele) şi viitoare trasee, noi-nouţe sau puţin uzate.
Prin 2006, cred că în luna Ianuarie, am întreprins o tură de iarnă cu plecare de la Iezerul Ighiel, însoţit de bunii mei prieteni Puiu (Dan Ciprian) şi Ghiţoi (Tătar Gheorghe Iulian- Fie Iertat!). Dacă a mai fost cineva, îl rog să mă scuze, nu îmi mai amintesc. Reţin doar că am hotărât să ajungem, trecând prin platoul Ciumerna, pe culmea dealului, până în Negrileasa, unde speram la o cazare la "Dârdinaş", ştiam eu că acolo stă cineva şi iarna. Am făcut 8 ore, dhe iarna nu-i ca vara, conform unui clasic încă în viaţă. Câteva poze de atunci, mai jos.
 
Cabana de la L. Iezer


Eu şi Ghiţoi

La "Dârdinaş"- Negrileasa


Dresaj

Fotograful Puiu şi "stăpânul cuţitelor". Ştie el de ce!


 Iar acum, după 8 ani de zile, a venit timpul să repetăm traseul, cu noi extinderi şi planuri în cap. Totul pleacă de la celebrul traseu turistic bandă roşie, ce traversează Munţii Trascău, şi care se opreşte brusc şi inexplicabil, în platoul Ciumerna, deşi pe unele hărţi mai vechi el apare continuând. După multe discuţii legate de unde ar trebui să ducă acest traseu, am ajuns la concluzia (proprie şi personală) că el trebuie să meargă pe muchia dealului, către Vf. Muncelului, Mlaca, Poiana cu Narcise de la Negrileasa, Vf. Vâlcoi şi apoi pe o muchie de deal până în Bucium Şasa, de unde este marcat, tot cu bandă roşie, traseul Detunata Goală- Roşia Montană. Astfel se face legătura cu Metaliferii, toate problemele fiind rezolvate.
Aşa că în week-end întreprindem o nouă acţiune, cu plecare din Bucium către Ciumerna, cu înnoptare tot în Negrileasa. Un traseu de aproximativ 22 km, având în vedere că din Ciumerna trebuie să coborâm la Lacul Iezer.
Am pus şi câteva poze obţinute de la bunul meu prieten Google Earth. Ne vedem luni, cu un nou raport şi câteva poze.




2 comentarii:

Scrie aici. De bine, de rău, numa' scrie...