marți, 6 martie 2012

Ce-mi doresc eu mie...de la Zlatna

Scriam nu de mult aici ce are în plus Zlatna faţă de alte oraşe şi încă mai aştept comentarii. Lumea nu prea comentează, ori blogul meu nu e cunoscut, ori nu e interesant subiectul ori sunt prea puţini cei care au acces la tipul asta de informaţie. Nu contează sau contează deocamdată mai puţin. Dar revin cu altă întrebare, de viitor, pentru cei care trăiesc în Zlatna şi nu numai: ce vă doriţi de la oraşul Zlatna, ce ar trebui să facă el pentru voi şi desigur, ce puteţi face voi pentru el? Scurt şi concis. Nu există răspunsuri bune sau greşite. Răspunsul ca: "aş vrea ca Zlatna să-mi ofere un loc de muncă corespunzător pregătirii mele" e la fel de bun cu " Un spital cu condiţii adecvate de tratament. Aş vrea să pot participa voluntar, cu 3 zile de muncă pentru ridicarea lui". Ce spuneţi, ne dăm cu părerea?


20 comentarii:

  1. nu are lagatura cu subiectul.

    din ce an este fotografia?

    blocul in care locueste bunica-mea lipseste :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Incep cu ce-mi place la Zlatna. E linistit, un oras al pacii, fara intamplari inedite negative. As vrea sa ramana asa. Aspectul se imbunatateste pe zi ce trece, la fel si calitatea sa; avem oameni frumosi si buni, traditii, locuri fara de asemanare, iar cei ce pleaca de aici sfarsesc prin a-i duce lipsa, ceea ce ma determina sa cred ca Zlatna marcheaza intr-un mod placut omul.


    Zlatneanul ar trebui sa invete sa se bucure de tot ce orasul are de oferit (lucru pe care l-ai surprins bine in precedentul articol, cel despre plusurile Zlatnei fata de alte orase) si sa-l trateze mai cu atentie si grija, mai ales acum, cand incepe sa prinda stralucire.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Leelouch -multumesc de raspuns; sa inteleg ca ai vrea sa sa ramana un oras linistit,sa se pastreze traditiile, sa avem grija de ce se face? toata lumea spune despre oamenii de aici ca sunt frumosi si buni; mi-ar placea cat mai multe exemple; o sa incerc in sensul asta o postare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand spun "oameni buni", ma refer la acei oameni care mai au loc de un "buna ziua", de cate-o vorba buna, nu doar indiferenta si pasivitate, de la care poti sa ceri o cana cu apa si sa stii ca o vei primi, oameni care mai au o farama de bunatate si de omenie, caracteristici de mult uitate in zonele preponderent urbane. Din fericire, Zlatna si satele din-mprejur inca ii are.

      Ștergere
  4. @Anonim -sincer nu stiu; oricum inainte de primul razboi mondial; mai multe poze gasesti pe pagina de Facebook a Trascau Corp si pe site-ul www.trascaucorp.ro la sectiunea Galerie Foto (Zlatna, La Cumpana Dorului -ultima de jos)

    RăspundețiȘtergere
  5. As dori ca podul din Zlatna sa nu mai fie locul in care se transfera barfele pe sistemul telefonul fara fir, si fiecare o agraveaza pe masura ce o aude.

    RăspundețiȘtergere
  6. Subscriu la ce a scris Leelouch,e adevarat ca avem oameni buni,traditii,oameni talentati,dar eu zic ca ar trebui si pusi in valoare...Uite,de exemplu,in Fenes,in Almas exista grupuri folclorice,grupuri de dansuri populare,care deja si-au facut un nume...In Zlatna,n-am prea auzit de asa ceva.Apoi,ar fi frumos,ca la un moment dat sa AVEM o sala de spectacole,unde sa se organizeze spectacole pe toate gusturile,incepand cu muzica populara,folk,umor,rock...orice,pentru ca sunt multi oameni care acum isi doresc mai mult cultura decat politica,poezie,film,tot ce iti poate face viata putin mai frumoasa...Si cred ca in Zlatna e nevoie de putina bucurie,pur si simplu in week-end nu ai ce face...daca vine vara,poate mai mergi la strand,dar...nu ajunge.Daca in Alba se pot organiza tot felul de festivaluri,evenimente cu tot felul de teme etc,aici de ce nu s-ar putea?

    RăspundețiȘtergere
  7. @Lili - ar trebui incurajate grupuri, cum a fost inainte Asociatia Femeilor Cristal (dau un exemplu), adica viata asociativa. In Aiud, au Centrul Cultural Liviu Rebreanu, un fel de Casa de Cultura. Viceprimarul e peste tot. Cand nu au bani, apeleaza. Noi am fost in fiecare an, de 2-3 ori pe gratis. Apoi Fundatia Inter-Art, cea mai celebra organizatie culturala din judet. Intentionam sa fac un proiect pentru o sala, in cadrul liceului. Prioritar a fost gardul. Se pot organiza spectacole la Cantina sus, acum arata mai uman, iar preturile de inchiriere sunt rezonabile. Nu e sala, dar tot e ceva. Mai ramane sa ne asociem.Mai se pot face expozitii, spectacole de teatru (Skepsis de ex.), un panou de alpinism in aer liber, targ de produse hand-made si cate si mai cate...

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitari pt. blog. Imi plac subiectele tale...interesante.
    Sunt de acord ca s-ar putea face multe lucruri placute in Zlatna dar...CU CINE? Asta zic eu ca ar fi problema principala. In faza de proiect multi ar zice "da" dar vine si punerea in aplicare si atunci...Chiar vreau sa vad cati ar zice "DA" la propunerea ta si te citez:"Un spital cu condiţii adecvate de tratament. Aş vrea să pot participa voluntar, cu 3 zile de muncă pentru ridicarea lui" Vrem un spital bun dar...VOLUNTAR??? si 3 ZILE??? Asta-i buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Pai...am putea sa incercam sa ne salvam orasul apeland la turism...sa-l facem atractiv din punctul asta de vedere... stiu eu...un muzeu bine aranjat (doar avem si noi ce arata, erau cateva lucruri pe la biblioteca, pentru inceput) ... Biserica Adormirea Maicii Domnului e perfecta.... eu am avut cativa prieteni care au vazut-o so toti au spus ca e foarte frumoasa, inclusiv niste oameni din Iran. In jurul nostru sunt muntii...oare ce ne-ar trebui mai mult decat atat? Trebuie doar sa ne punem mintea la contributie...altii sa ”sara” cu banii si ne-am putea transforma orasul intr-o mica statiune turistica. Daca am mai adauga macar un local unde sa se serveasca mancare traditionala ar fi un punct in plus. Totul e sa gasim cu ce sa atragem oamenii. Potential chiar exista...din punctul meu de vedere.

    RăspundețiȘtergere
  10. Uite,deja incep sa apara idei,trebuie doar sa ne punem mintea la contributie cum zicea Violeta,trebuie sa incepem de undeva...Adi,ai idei foarte bune,trebuie doar sa fim mai multi,mai multe pareri,sa vedem fiecare la ce se gandeste...poate sa ne intalnim cumva,in afara de blog si sa luam taurul de coarne,sa scoatem cumva orasul asta la lumina.Cum ziceai si tu mai demult,sunt oameni despre a caror talente nu stie mai nimeni,trebuie doar incurajati sa le scoata la iveala si sustinuti.Daca e vorba de voluntariat,eu am...vechime si ajut cu ce e nevoie,am mai spus-o,si cred ca se mai gasesc oameni care chiar vor sa faca ceva.Ca tot ziceai de expozitii,eu personal ma gandeam si la Horia,care face niste poze minunate si ar trebui sa le poata vedea cat mai multa lume.Si mai gasim...idei,oameni etc.Ramane subiectul deschis,nu?

    RăspundețiȘtergere
  11. Zlatna avea un brend:orasul cu oameni barfitori.Astazi,ti-e dor sa mai auzi o barfa de genul"ai auzit ca..." Ce i-a determinat pe oameni sa-si schimbe radical atitudinea si sa nu-i mai intereseze de ceilalti nici macar la nivel de barfa?
    Mi-as dori pentru Zlatna, oameni fara griji, care din cand in cand sa aiba chef si de o barfa.
    In ce priveste aspectul orasului, daca as avea autoritate,i-as obliga pe toti propietarii de imobile lasate in paragina(din centru pana la periferii)sa le renoveze. Cred ca au avut timp suficient la dispozitie.

    RăspundețiȘtergere
  12. eu mi-as dori ça biserica greco catolica sa revina greco catolicilor si sa se renunte la complet aiurea, falsa si ridicola explicatie (am vazut si pe site la primarie si sunt sincer convins de buna credinta a celor care sustin aberatii) a generalului Bukov si a tunurilor, istorie construita in stil pre-decembrist...cele 4 biserici din zlatna stau marturie tolerantei si convietuirii intre confesiuni. pentru dezvoltarea orasului e clar ca potential pentru turism ar fi desi trebuie foarte foarte multi bani sa dai Cenusaresei Zlatna haine de bal; marele furnal ar putea deveni pilonul unei instalatii de sky glider, e nevoie de o multisala de cinema, restaurante, structuri de cazare, piste de schi, sali de popice, terenuri de tenis, fotbal, handbal...un transport efficient - un tren express care sa lege aeroportul din cluj direct, cu o singura oprire la Alba, renovarea castelului si pe langa el mizat pe un domeniu de vanatoare...dar toate astea nu se fac stergand cu nasul praful desktopului ci cu foarte multa "pasiune"=un purcoi de bani si de interes, sa zicem ca dc Adi se insura cu Elena Udrea poate erau ceva sanse, acum e prea tarziu oricum:)

    RăspundețiȘtergere
  13. @anonim -oamenii mai barfesc, stai linistit/linistita. Dar intra-adevar parca nu mai au chef de nimic. Au devenit, daca nu egoisti, macar preocupati prea mult cu propria soarta. E cam deprimant. Cand nu mai stii in ce sa crezi (ca sa nu zic in cine sa crezi) se intampla. In Tg. Mures asa e, unii sunt obligati. Pe cei care nu ii pot obliga, in fata imobilelor scrie: aceasta cladire nu apartine municipiului Tg. Mures. In Sebes, pt centru s-a facut concurs. In Zlatna stiu ca s-au facut demersuri. In ce stadiu sunt, asta nu mai stiu...
    @anonim 2 -prima problema e prea complexa pt un raspuns simplu; turismul il fac in primul rand oamenii, apoi locurile; eu zic ca avem cu ce; tb s afacem in asa fel incat sa dezvoltam ce avem; din toate partile cate putin; sa ramana banii aici; cazare trebuie neaparat; apoi pe rand, restul;e prea tarziu da, Lenuta e maritata:))

    RăspundețiȘtergere
  14. tot aud de oameni deosebiti in Zlatna, de oameni talentati, de oameni "surse de inspiratie" pentru altii; mi-as dori sa fie nominalizati, sa vedem cine sunt;(nu doresc ca sa ma laude cineva, deci eu ma exclud din start)

    RăspundețiȘtergere
  15. Ar fi exceptional sa avem o sala de film,cred ca este un loc unde oricare dintre noi ne-am putea relaxa pentru cateva minute...ore...! Iar despre Zlatna,asa cum zicea cineva mai in sus...este un oras care iti intra in suflet,mai ales daca ai crescut,copilarit acolo,ma bucur enorm de mult ca este atata activitate pe acest blog cat si in grupul Zlatna,Adi inca odata din tot sufletul FELICITARII!

    RăspundețiȘtergere
  16. @Alexandra -multumesc; eu as incerca o sala de spectacole in cadrul liceului, ceva gen amfiteatru cum au cei de la Liceul din Sebes...e extraordinara;

    RăspundețiȘtergere
  17. desi nu mai locuiesc in Zlatna de vreo 9 ani( vin doar in vacanta), indraznesc sa-mi expun si eu parerea. ce se aude pe-afara, barfa netului imi spune ca in Zlatna lumea (cu anumite exceptii) e prea "obosita" ca sa se mai gandeasca macar la o schimbare in bine, e un fel de:"treaca azi sa vina maine". tineretul( cu exceptiile de rigoare), e mai preocupat de baruri si fite decat orice altceva.tocmai din acest motiv , cred ca trebuie atras tineretul( nu stiu prin ce metode)sa-si schimbe viziunea asupra vietii, sa li se deschida ochii, sa vada in viata si altceva inafara de baruri, toale, fite, cluburi. oamenii au uitat natura, majoritatea tinerilor prefera un club cu muzica haus,la maxim, in locul unui ciripit sau a unei adieri blande. nu stiu ce pierd. adevarul e ca pana nu pierzi ceva nu-i apreciezi adevarata valoare. asa si eu, acum locuies intr-o " cutie", la bloc, si oriunde doresc sa merg sunt legat de masina sau tren. natura nu e nici pe departe atat de frumoasa si diversa ca la noi.e greu, iar situatia economica actuala face totul si mai greu.ce pot sa mai spun, am vazut idei, propuneri, in comentariile de mai sus, si nu pot decat sa sper ca unele vor deveni realitate.

    RăspundețiȘtergere

Scrie aici. De bine, de rău, numa' scrie...