miercuri, 28 martie 2012

Cum să-ţi petreci 3 ore din viaţă

Am primit cadou un dulap de la ai mei. De fapt, valoarea lui în bani. Că dulapul eu l-am ales. Cu doamna. Drăguţ, pe colţ, de la Dedeman. M-am dus după el cu un papuc (pick-up adică), pregătit să-l încarc în toată măreţia lui. L-am primit dezasamblat, în 2 cutii. De o săptămână stau cu el pe hol şi ieri a venit momentul adevărului. Desfac cutiile şi dau de o pungă de 2 kg de cuie, holşuruburi, cuie de lemn, ceva plastice etc. Lângă ea, instrucţiunile de montare, pe 15 pagini. Arătau ca şi instrucţiunile de montare a unei rachete interspaţiale, mii de detalii,săgeţi, prim-planuri, marea majoritate după cum am văzut, nefolositoare. M-am prins cu mâinile de cap şi am desfăcut o bere, ca să ajungă pentru cele 45 de minute estimate de producător pentru asamblarea dulapului. Se făcuse ora 17.00. Dulapul era prezentat pe prima pagină montat, apoi plăcile din care este compus, apoi asamblarea pe etape. Plăcile erau numerotate foarte fain, placa 5474, 5893 şi aşa mai departe. Problema e că plăcile, ca atare, nu aveau nici un semn distinctiv ca să le asociezi cu schiţele. Aşa că încerc prin eliminare, rafturile deoparte, uşa deoparte şi tot mai rămân cu 5 bucăţi din care să aleg. Cam aşa a decurs toată montarea. Eliminarea părţilor care nu prea aveau cum să fie "de acolo" şi montarea celorlalte. Bineînţeles că l-am şi demontat de vreo 2 ori. Bineînţeles că treaba era foarte simplă, trei bucăţi se montau pe partea inferioară şi 3 bucăţi pe partea superioară, apoi toate se puneau la un loc. Simplu. Încăpea pe juma' de foaie. Dacă eram singur, mă jur că înnebuneam. Stau rău cu răbdarea.
Pe la 20.30, stăteam în bucătărie şi cu ochii închişi vizualizam cum ar fi ars lângă bloc bucăţile de PAL. Eventual mă vedeam şi cu un cârnaţ în mână şi o felie de pâine, cu prietenul Zoli cântând "E în gară un tren care pleacă". Plăcut moment.
Recomandarea mea: dacă nu aveţi răbdare, chemaţi un prieten şi folosiţi altfel 3 ore, plimbaţi-vă, mergeţi la un film, citiţi o carte. Dacă totuşi vă înhămaţi la o asemenea treabă, nu vă bazaţi pe schiţă să vă lămurească. Mai bine faceţi o poză la dulapul asamblat, interior-exterior şi e tot ce aveţi nevoie. Succes.

  No, fain dulapul meu? Detalii aici, la Dedeman.



1 comentarii:

Scrie aici. De bine, de rău, numa' scrie...